Strategie
Marktonderzoek doen, zo doe je het!
Je bent ondernemer en zelf natuurlijk overtuigt dat jouw idee of product een succes wordt. Helaas is dit vaak niet te garanderen, maar met verschillende onderzoeken kan je een goede indicatie krijgen van het toekomstige succes van jouw product of idee. Een van die onderzoeken die je goed vertelt welke kans het product maakt is …
Eigen bedrijf starten, zo doe je dat!
Is het jouw droom om een eigen bedrijf te starten? Je bent niet de enige, maar toch zetten er maar weinig door en starten echt een eigen onderneming. Hoe komt dit en wat zijn hun struikelblokken? Om ervoor te zorgen dat jij goed over deze hobbels komt als starter geven we jou alle informatie die …
Hoe maak je een financieel plan
Een onmisbaar onderdeel van jouw ondernemingsplan, het financiële plan. Het geeft de haalbaarheid van jouw idee, product of dienst weer. In dit plan schets je met verschillende begrotingen de financiële situatie. Het financiële plan is één van de meest belangrijke onderdelen van jouw ondernemingsplan, investeerders hechten er namelijk enorm veel waarde aan. Daarom is het …
10 handige tips voor het starten van een eigen bedrijf
“Wie rijk wil worden moet een eigen bedrijf starten.” In Nederland hoor je dit geregeld. Het is dan ook voor veel (vooral jonge) ondernemers de droom om een eigen onderneming te starten. Toch voeren velen een idee dat ze hebben nooit uit, omdat het onbekend is voor ze hoe ze precies te werk moeten gaan. …
Wat is een BHAG? (Big Hairy Audacious Goal)
Weleens gehoord van het boek ‘Built to Last: Successful Habits of Visionary Companies’? Nee? Het is een boek geschreven door James Collins en Jerry Porras, ze beschrijven een term die enorm interessant is voor bedrijven: de BHAG, de ‘Big Hairy Audacious Goal’. Het is een lange termijn doelstelling voor bedrijven die een hoop voordelen oplevert. …
Gratis verzend drempel kan tot lagere winstgevendheid leiden
Rotterdam – Alex Konijnenburg van Shoeplace laat zien waarom een Gratis verzend drempel hanteren niet altijd de beste keus is. Een verzend drempel voor webshops Veel webwinkels hanteren een verzend drempel (voor gratis verzenden) om de orderwaarde te stuwen. De drempel wordt veelal bepaald op basis van de gemiddelde orderwaarde. Uit eigen onderzoek kan geconcludeerd worden dat het …
Hoe maak je een ondernemingsplan
In een ondernemingsplan, ook wel bekend als businessplan of ondernemersplan, beschrijf je de plannen voor je nieuwe onderneming. Je beschrijft je product of dienst, de prijs en de verwachte winst. Hoe en waarom je dit ondernemingsplan moet schrijven leggen we je uit. Waarom stel je een ondernemingsplan op? Waarom zou je een ondernemingsplan opstellen? Gooi …
Hoe maak je een marketingplan?
Als je een onderneming start of een nieuw product lanceert wil je graag goed starten en de kans op succes zo groot mogelijk maken. Die kans kun je vergroten door een goed marketingplan op te stellen. Hoe je dit doet? We geven je een aantal stappen die je kunt volgen om tot een marketingplan te …
Tips om je concurrentie voor te zijn
Het doel van elke ondernemer, je concurrentie en stap voor zijn. Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar kan een hele hoop opleveren. Daarom geven we je vandaag een aantal handige tips waarmee jij je concurrentie te vroeg af kunt zijn. Lange termijn Je concurrentie voor zijn is natuurlijk het doel en klinkt heel mooi. …
Hoe jij net zo succesvol wordt als Elon Musk
Het is het voorbeeld en bron van inspiratie voor menig ondernemer, Elon Musk. Oprichter van meerdere succesvolle en wereldwijd bekende bedrijven zoals Tesla, SpaceX, Paypal en meer. Elon Musk werkt op zijn geheel eigen manier met eigen idealen, deze hebben er mede voor gezorgd dat hij zo ongelooflijk succesvol is geworden. Ook net zo succesvol …
wat is een SWOT-analyse?
Het kloppende hart van je strategisch marketingplan, de SWOT-analyse. Hierin worden de sterktes en zwaktes van een organisatie of product aan de kansen en bedreigingen gekoppeld. Met een SWOT-analyse wordt vervolgens de beste marketingstrategie bepaald. Wat staat er in een SWOT-analyse? SWOT is een Engelse afkorting. Hij staat voor Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats. Zoals …
Hoe maak ik een concurrentieanalyse?
Als ondernemer is het heel belangrijk: de concurrentie voorblijven. Dit kun je onder andere doen door je concurrentie goed in te gaten te houden. Dit kan je bijvoorbeeld doen met een concurrentieanalyse. Met die gegevens kun je goed zien op welke vlakken je voor- en achterloopt, maar ook waar jij je concurrentie een stap voor …