Posts in category

Marketing

Bekendheid creëren voor jouw dienst of product. Dat is waar het bij marketing allemaal om gaat. Hoe krijg je dit voor elkaar. We vertellen je hier alles over.

Social media soorten

Tegenwoordig is social media niet meer weg te denken. Social media voor bedrijven is dan ook erg in trek en er wordt actief gebruik van gemaakt. Maar de vraag waar het nu om gaat, wat is social media? Wat verstaan we onder social media? Onder social media wordt verstaan de verzameling van online platforms waar …

Online marketing

De keuze voor een goed marketingbureau is niet zo 1-2-3 gemaakt. Het is voor velen lastig het marketingbureau te vinden dat bij jouw bedrijf past. Zoek maar eens op Google, je vindt daar al een gigantisch aantal bedrijven die allemaal hetzelfde beloven met online marketing. Het is lastig om tussen al deze marketingbureaus de beste …

ondernemingsplan

In een ondernemingsplan, ook wel bekend als businessplan of ondernemersplan, beschrijf je de plannen voor je nieuwe onderneming. Je beschrijft je product of dienst, de prijs en de verwachte winst. Hoe en waarom je dit ondernemingsplan moet schrijven leggen we je uit. Waarom stel je een ondernemingsplan op? Waarom zou je een ondernemingsplan opstellen? Gooi …

Marketingplan

Als je een onderneming start of een nieuw product lanceert wil je graag goed starten en de kans op succes zo groot mogelijk maken. Die kans kun je vergroten door een goed marketingplan op te stellen. Hoe je dit doet? We geven je een aantal stappen die je kunt volgen om tot een marketingplan te …

Voordelen van concurrentie

Concurrentie brengt voordelen met zich mee, voor de ondernemer én de consument. Lees hier welke dat zijn!

wat is een swot-analyse

Het kloppende hart van je strategisch marketingplan, de SWOT-analyse. Hierin worden de sterktes en zwaktes van een organisatie of product aan de kansen en bedreigingen gekoppeld. Met een SWOT-analyse wordt vervolgens de beste marketingstrategie bepaald. Wat staat er in een SWOT-analyse? SWOT is een Engelse afkorting. Hij staat voor Strengths, Weaknesses, Opportunities en Threats. Zoals …

Concurrentieanalyse

Als ondernemer is het heel belangrijk: de concurrentie voorblijven. Dit kun je onder andere doen door je concurrentie goed in te gaten te houden. Dit kan je bijvoorbeeld doen met een concurrentieanalyse. Met die gegevens kun je goed zien op welke vlakken je voor- en achterloopt, maar ook waar jij je concurrentie een stap voor …